Můžete si dovolit pracovní neschopnost?

Malé děti jsou nevyzpytatelné a velmi zvídavé. Hravé a je jich všude plno. Stane se vždy to, co vůbec nepředpokládáte. To bylo osudné i mému klientovi. Jeho sotva osmnácti měsíční dcerka zavadila o stůl, zavrávorala a nekontrolovaně padala k zemi.

Chtěla běžet za maminkou do kuchyně a její duchapřítomný otec ji přispěchal na pomoc. Holčičce se naštěstí nic nestalo. Táta však tvrdě narazil nohou do skříně, která bohužel stala v cestě, a naštípl si malíček. Znáte to, nepříjemná bolest a nevíte, co se vám stalo.

Dejte si pozor na to, co řeknete, ať není použito proti vám

Po tom, co se zorientoval v situaci, tak mi volal. Takový mám se svými klienty vztah a oni vědí, že když to potřebují, jsem tu pro ně s pomocí. Jde o to, že při takové události jsou klienti roztržití a mohli by u lékaře situaci vyložit nepatřičně a tím se v důsledku i poškodit.

Při pojistné události hraje velkou roli, jak lékaři popíšete, co se vám stalo. Od toho se odvíjí celé šetření pojišťovny, která slovíčkaří a vždy musí jít o nahodilou událost. Toto musí předpokládat každý klient, kterému se cokoli přihodí a je jedno o jaké se jedná riziko, ať už na majetku i na životě.

Nahodilá událost

Třeba, že když budete zvedat krabici, tak vám může tato činnost poškodit záda, nebo činka, kterou zvedáte, na vás spadne. Pokud budete mít průjem, budete dehydrovaní a opustíte domov, při čemž spadnete ze schodů, tak nedostanete od pojišťovny nic. Měli jste předpokládat, že jste oslabení, zatočí se vám hlava a vyčerpané tělo nefunguje, jak byste chtěli.

V případě mého klienta, rentgen jasně prokázal naštípnutý malíček a z těchto důvodu byl dlouhodobě mimo provoz. Po tom, co se léčba ukončila, jsme zaslali žádosti o pojistné plnění. Ne všechny pojišťovny klientům poskytuji tento komfort a to, že mohou nahlásit pojistnou událost až po ukončení léčby. Především u rizika pracovní neschopnosti!

Výši pojistné částky rizika, pracovní neschopnosti byste měli mít nastaveny tak, aby vám vykryly rozdíl mezi nemocenskou a výplatou. To, co byste jinak dostali, kdybyste byli práce schopní. Bohužel, se toto riziko v drtivé většině na pojistných smlouvách NEVYSKYTUJE. Což je zásadní nejen pro OSVČ a jiné subjekty, kterým není vyplácená nemocenská státní správou.

Také je podstatné aby se během léčby něco opravdu dělo. Tím mám na mysli, že by měla být prokazatelná. Např. rentgeny a jinými vyšetřeními. Pokud bude klient docházet k praktickému lékaři tři měsíce jen na kontrolu, je pro pojišťovnu zřejmé, že šlo ze strany pojištěného pouze o fingovanou nemocenskou. V tomto případě však nedojde k pojistnému plnění.

Pojišťovna se pochlapila

Pojišťovna mému klientovi proplatila 21 dní léčby a vyplatila mu 14 000 Kč. Za denní odškodné v délce 9 dnů a pracovní neschopnost 21 dní. Tento proces proběhl v průběhu 14 dnů a paradoxně plnění za pracovní neschopnost byla na účtě dříve než denní odškodné.

Pojišťovna se zachovala velmi korektně a mám ze své práce velice dobrý pocit. Vzhledem k tomu, že jsme dělali s klientem navýšení rizik a přidali i invaliditu, tak nám pojišťovna zaplatila bez toho, že by chtěla žádost i k smlouvě nové. Opravdu smekám za korektnost vůči klientovi.

Pojištění životních rizik by nikdy nemělo být na vydělávání ale na zajištění, úvěru či standardu, tak jako před onemocněním, či úrazem.

Napište mi do emailu, která rizika jsou pro vás ty nejpodstatnější.
kkowolowska@gmail.com

Katka Kowolowská
Jsem finanční konzultant a nechci Vám prodávat produkty, ale předat své kvalitní služby. Být Vám na blízku, když to budete potřebovat. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře