Malé děti jsou nevyzpytatelné a velmi zvídavé. Hravé a je jich všude plno. Stane se vždy to, co vůbec nepředpokládáte. To bylo osudné i mému klientovi. Jeho sotva osmnácti měsíční dcerka zavadila o stůl, zavrávorala a nekontrolovaně padala k zemi.
Chtěla běžet za maminkou do kuchyně a její duchapřítomný otec ji přispěchal na pomoc. Holčičce se naštěstí nic nestalo. Táta však tvrdě narazil nohou do skříně, která bohužel stala v cestě, a naštípl si malíček. Znáte to, nepříjemná bolest a nevíte, co se vám stalo.
Po tom, co se zorientoval v situaci, tak mi volal. Takový mám se svými klienty vztah a oni vědí, že když to potřebují, jsem tu pro ně s pomocí. Jde o to, že při takové události jsou klienti roztržití a mohli by u lékaře situaci vyložit nepatřičně a tím se v důsledku i poškodit.
Při pojistné události hraje velkou roli, jak lékaři popíšete, co se vám stalo. Od toho se odvíjí celé šetření pojišťovny, která slovíčkaří a vždy musí jít o nahodilou událost. Toto musí předpokládat každý klient, kterému se cokoli přihodí a je jedno o jaké se jedná riziko, ať už na majetku i na životě.
Třeba, že když budete zvedat krabici, tak vám může tato činnost poškodit záda, nebo činka, kterou zvedáte, na vás spadne. Pokud budete mít průjem, budete dehydrovaní a opustíte domov, při čemž spadnete ze schodů, tak nedostanete od pojišťovny nic. Měli jste předpokládat, že jste oslabení, zatočí se vám hlava a vyčerpané tělo nefunguje, jak byste chtěli.
V případě mého klienta, rentgen jasně prokázal naštípnutý malíček a z těchto důvodu byl dlouhodobě mimo provoz. Po tom, co se léčba ukončila, jsme zaslali žádosti o pojistné plnění. Ne všechny pojišťovny klientům poskytuji tento komfort a to, že mohou nahlásit pojistnou událost až po ukončení léčby. Především u rizika pracovní neschopnosti!
Výši pojistné částky rizika, pracovní neschopnosti byste měli mít nastaveny tak, aby vám vykryly rozdíl mezi nemocenskou a výplatou. To, co byste jinak dostali, kdybyste byli práce schopní. Bohužel, se toto riziko v drtivé většině na pojistných smlouvách NEVYSKYTUJE. Což je zásadní nejen pro OSVČ a jiné subjekty, kterým není vyplácená nemocenská státní správou.
Také je podstatné aby se během léčby něco opravdu dělo. Tím mám na mysli, že by měla být prokazatelná. Např. rentgeny a jinými vyšetřeními. Pokud bude klient docházet k praktickému lékaři tři měsíce jen na kontrolu, je pro pojišťovnu zřejmé, že šlo ze strany pojištěného pouze o fingovanou nemocenskou. V tomto případě však nedojde k pojistnému plnění.
Pojišťovna mému klientovi proplatila 21 dní léčby a vyplatila mu 14 000 Kč. Za denní odškodné v délce 9 dnů a pracovní neschopnost 21 dní. Tento proces proběhl v průběhu 14 dnů a paradoxně plnění za pracovní neschopnost byla na účtě dříve než denní odškodné.
Pojišťovna se zachovala velmi korektně a mám ze své práce velice dobrý pocit. Vzhledem k tomu, že jsme dělali s klientem navýšení rizik a přidali i invaliditu, tak nám pojišťovna zaplatila bez toho, že by chtěla žádost i k smlouvě nové. Opravdu smekám za korektnost vůči klientovi.
Pojištění životních rizik by nikdy nemělo být na vydělávání ale na zajištění, úvěru či standardu, tak jako před onemocněním, či úrazem.